Znak Politechniki Warszawskiej

DS Akademik

Jeden z najstarszych domów studenckich w Polsce, oddany do użytku w 1930 r. Można tu spotkać studentów z każdego z wydziałów, posiada ponad 900 miejsc w prawie 500 pokojach. Znajduje się przy placu Narutowicza, pomiędzy DS Bratniak-Muszelka i DS Pineska-Tulipan.

Adres:

 ul. Akademicka 5, 02-038 Warszawa

Kontakt:

Portiernia:

tel.: 22 234 44 77
e-mail: portiernia.akademik@pw.edu.pl

Administracja:

e-mail: akademik.ds@pw.edu.pl

Administrator DS:

mgr Tomasz Rutecki
pok. 771
tel.: 22 234 44 85
e-mail: tomasz.rutecki@pw.edu.pl

Kwaterunek:

pok. 601
tel.: 22 234 44 16, 22 234 46 73
Paulina Bińkowska
e-mail: paulina.binkowska@pw.edu.pl
Michał Staniak
e-mail: michal.staniak@pw.edu.pl

Godziny otwarcia administracji:

Od poniedziałku do piątku 8-16

Rada Mieszkańców:

Przewodniczący - Jakub Daszkiewicz, pok. 311

Skład RM:

  • Maja Bonikowska, pok. 736
  • Jakub Daszkiewicz, pok. 311
  • Michał Fudali, pok. 668
  • Maciej Furmanek, pok. 355
  • Zuzanna Grochowska, pok. 620
  • Aleksandra Karkowska, pok. 608
  • Klaudia Kmita, pok. 620
  • Kinga Lebuda, pok. 335
  • Maciej Proniewicz, pok. 534
  • Daria Słowińska, pok. 356
  • Szymon Tuz, pok. 306
  • Seweryn Żelazowski, pok. 364

Kontakt:

e-mail: Akademik@samorzad.pw.edu.pl
Strona FB: https://www.facebook.com/DSAkademikPW/
Grupa FB: https://www.facebook.com/groups/ds.akademik.pw

Komisja Dyscyplinarna:

  • Maja Bonikowska, pok. 736
  • Aleks Czernicki, pok. 345
  • Jakub Daszkiewicz, pok. 311
  • Jakub Dziopa, pok. 548
  • Grzegorz Litwiniuk, pok. 285
  • Alicja Tomaszewska, pok. 708
  • Mikołaj Trzciński, pok. 376
  • Jan Tuszyński, pok. 376
  • Jakub Sitarek, pok. 508
  • Seweryn Żelazowski, pok. 364

Pokoje i ich wyposażenie:

W Akademiku mamy obecnie w użytku 54 pokoje 1-osobowe o powierzchni ok. 9-12 m², 344 2-osobowe o powierzchni ok. 10-19 m², w tym 14 z własną łazienką, 43 3-osobowe o powierzchni ok. 14-16 m² i 8 4-osobowych o powierzchni ok. 25-31 m².
W każdym pokoju znajdują się wszystkie potrzebne meble, zlew lub umywalka i lodówka.

Numeracja pomieszczeń według wskazówek zegara względem głównej klatki schodowej. Numery parzyste po stronie zewnętrznej, nieparzyste po stronie wewnętrznej (choć są wyjątki).

Część mieszkalna jest wyposażona w 4 windy − 2 zatrzymujące się na półpiętrach głównej klatki schodowej, 1 zatrzymująca się na piętrach od 1 piętra (z prawej strony) i 1 towarowa do użytku służbowego (z lewej strony).

Uwaga: na 3 piętro nie da się dostać windą ani główną klatką schodową.

Proces zakwaterowania:

Należy udać się do administracji − pokój 601. Bierzemy ze sobą zdjęcie do karty mieszkańca. Najlepiej przed wejściem wypełnić kwestionariusz i kartę wyposażenia pokoju. W administracji dokonujemy formalności oraz pobieramy klucz, pościel i w razie potrzeby zasłonki na okno do pokoju i lampkę na biurko.

Proces wykwaterowania:

Pobieramy z administracji kartę obiegową. Sprzątamy pokój i dajemy kartę do podpisu pani sprzątającej jeżeli zostawiamy pusty pokój, lub współlokatorowi w innym przypadku. W administracji zdajemy pobrane wyposażenie, klucz i dopełniamy formalności.

Łazienki:

Łazienki koedukacyjne, zwykle 8 kabin prysznicowych i 12 toalet na piętro.

Kuchnie:

Jedna kuchnia na piętro, zwykle po 4 kuchenki z piekarnikiem i 4 palnikami.

Pralnie:

Pralnie na 3 i 6 piętrze, łącznie 6 pralek i 2 suszarki, 5-5,77 zł za pranie i 2-4,61 zł za suszenie.

Suszarnie:

W pomieszczeniach 396 i 873 są suszarnie. Należy mieć własną suszarkę. Pomieszczenia monitorowane.

Sale i przestrzenie użytkowe:

Wypożyczanie sali (z wyjątkiem sali bankietowej, która działa na trochę innych zasadach) odbywa się poprzez skontaktowanie się z jednym z opiekunów i pobranie klucza w zamian za kartę mieszkańca, po zapoznaniu się i zaakceptowaniu regulaminu.

Sala bankietowa − pok. 202:

Sala umożliwiająca zorganizowanie spotkania towarzyskiego na 30 osób. Posiada duże stoły i ławy, nagłośnienie i oświetlenie dyskotekowe. Odbywają się w niej również wydarzenia integracyjne dla mieszkańców. Aby wypożyczyć, należy skontaktować się z opiekunem sali i przygotować listę gości. Trzeba uzyskać zgodę na organizację wydarzenia od opiekuna sali oraz administratora budynku. Dokument z listą gości zostawiamy na portierni i stamtąd obieramy gości.

Opiekunowie sali:

  • Zuzanna Grochowska, pok. 620
  • Aleksandra Karkowska, pok. 608

Sala muzyczna − (tymczasowo) pok. 291:

Wyciszone pomieszczenie wyposażone w instrumenty muzyczne.

Opiekunowie sali:

  • Aleksandra Karkowska, pok. 608
  • Szymon Tuz, pok. 306

Sala telewizyjna − pok. 408:

Sala na ok. 30 osób wyposażona w projektor i nagłośnienie. Idealne miejsce do obejrzenia filmu czy wydarzenia sportowego. Odbywają się w niej również niektóre posiedzenia Rady Mieszkańców i Komisji Programowych.

Opiekunowie sali:

  • tymczasowo nieczynna

Sala ping-pong − pok. 447:

Sala ze stołem do ping-ponga.

Opiekunowie sali:

  • tymczasowo nieczynna

Siłownia fitness (dawniej siłownia kobiet) − pok. 502:

Przed korzystaniem z sali trzeba podpisać zaświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych. Siłownia jest wyposażona w przeróżne maszyny i sprzęt sportowy, takie jak: bieżnia, rowerek, sztangi, trampolina, gumy oporowe i obciążenia, co umożliwia zrobienie niejednego efektywnego treningu.

Opiekunowie sali:

  • Jakub Sitarek, pok. 508
  • Daria Słowińska, pok. 356

Sala bilardowa − pok. 539:

Chyba najpopularniejsza sala w Akademiku. Posiada stół do bilarda i tarczę do darta.

Opiekunowie sali:

  • Jakub Sitarek, pok. 508
  • Mikołaj Trzciński, pok. 376
  • Seweryn Żelazowski, pok. 364

Sale cichej nauki − pok. 635 i 817:

Sale wyposażone w kilka biurek, krzeseł i lampek. Dobre miejsce, żeby pouczyć się w spokoju samotnie poza własnym pokojem, a także w grupie.

Opiekunowie sali na 6 piętrze:

  • tymczasowo nieczynna

Opiekunowie sali na 8 piętrze:

  • Maja Bonikowska, pok. 736
  • Kinga Lebuda, pok. 335

Parking − dziedziniec:

Parking dla mieszkańców znajduje się na dziedzińcu, tzw. „Studni”. Zwykle na początku roku akademickiego odbywa się akcja parkingowa. Warto się nie spóźnić ze zgłoszeniem, gdyż liczba miejsc jest ograniczona − około 30 miejsc dla samochodów. Opłata wynosi 56 zł miesięcznie za samochód i 25 zł miesięcznie za motocykl, płaci się razem z opłatą za zamieszkanie.

Opiekun parkingu:

  • Jakub Daszkiewicz, pok. 311

Rowerownia − parter:

Rowerownia znajduje się w pomieszczeniu na parterze przy wyjściu na „Studnię” od strony Pineski. Pomieszczenie jest dostępne tylko dla jego użytkowników. Podobnie jak z parkingiem, organizujemy akcje zapisowe. Rowerownia posiada 43 miejsca, jest dostępna bez opłat.

Opiekun rowerowni:

  • Jakub Daszkiewicz, pok. 311

Obiekty sportowe:

Na parterze znajduje się siłownia i 2 sale gimnastyczne. Odbywają się tam zajęcia z WF-u, są też dostępne w trakcie roku akademickiego dla mieszkańców z podpisanym oświadczeniem o stanie zdrowia od poniedziałku do czwartku w godzinach 18:30-21:30 (zasady mogą ulec zmianie). Do użytku mieszkańców jest też siłownia fitness w pokoju 502.

Drobne zakupy:

Na parterze znajduje się sklepik samoobsługowy, automat z kawą oraz automaty z zimnymi napojami.

Dostęp do internetu:

Dostęp do Internetu w pokojach odbywa się poprzez połączenie przewodowe. Należy mieć własny przewód Ethernet. Podczas kwaterunku pobieramy z administracji token, następnie po podłączeniu urządzenia do sieci tworzymy konto na stronie https://net.ds.pw.edu.pl i rejestrujemy urządzenie. Jeżeli chcemy mieć więcej urządzeń podłączonych, wypełniamy formularz na stronie i kontaktujemy się z Centrum Informatyzacji. Podłączanie własnych punktów dostępowych Wi-Fi jest zabronione.

W niektórych miejscach na korytarzu jest dostęp do sieci Wi-Fi pw.edu.pl i eduroam.
Instrukcja łączenia się z siecią bezprzewodową: https://ci.pw.edu.pl/Uslugi/Siec-WIFI-PW

Centrum Informatyzacji Politechniki Warszawskiej (kontakt w razie problemów z połączeniem)
tel. 22 234 59 99
e-mail: 5999@pw.edu.pl

Wynoszenie śmieci:

Śmieci segregowane, wyrzuca się do odpowiednich kontenerów na dziedzińcu.

Co najlepiej ze sobą z domu przed przyjazdem?

Czajnik elektryczny, toster, naczynia, garnki, żelazko, suszarkę do prania. Warto uzgodnić ze współlokatorem, żeby nie dublować przedmiotów.

Warto przygotować papierowe zdjęcie w formacie 4,5 x 3,5 cm do karty mieszkańca.

Czego nie opłaca się brać, bo jest zapewnione przez DS lub RM?

Akademik zapewnia pościel oraz zasłony i lampkę nocną. Odkurzacze można pożyczyć w administracji lub od RM.

Droga na uczelnię:

Kampus Centralny:

  • tramwajem − ok. 10 minut
  • rowerem − ok. 10 minut
  • pieszo − ok. 30 minut

Kampus Południowy:

  • tramwajem − ok. 25 minut
  • rowerem − ok. 10 minut
  • pieszo − ok. 35 minut

Zgłaszanie usterek

Usterki należy zgłaszać, dokonując wpisu w zeszycie na portierni lub u Administratora w pok. 771.

Zasady przyjmowania gości

Goście mieszkańców DS mają prawo przebywać na terenie DS w godzinach odwiedzin, tj. od 7:00 do 23:00. Mieszkaniec musi odebrać swojego gościa z portierni i dokonać wpisu w zeszycie odwiedzin. Można przedłużyć pobyt gościa poza wyznaczone godziny, w tym celu trzeba wypełnić specjalny druczek (tzw. przedłużkę), uzyskać podpis członka Rady Mieszkańców i podpisaną przedłużkę okazać na portierni. Gość może przebywać na terenie DS maksymalnie 3 noce pod rząd, 5 nocy w ciągu miesiąca.