DS Akademik
Jeden z najstarszych domów studenckich w Polsce, oddany do użytku w 1930 r. Można tu spotkać studentów z każdego z wydziałów, posiada ponad 900 miejsc w prawie 500 pokojach. Znajduje się przy placu Narutowicza, pomiędzy DS Bratniak-Muszelka i DS Pineska-Tulipan.
Adres:
ul. Akademicka 5, 02-038 Warszawa
Kontakt:
Portiernia:
tel.: 22 234 44 77
e-mail: portiernia.akademik@pw.edu.pl
Administracja:
e-mail: akademik.ds@pw.edu.pl
Administrator DS:
mgr Tomasz Rutecki
pok. 771
tel.: 22 234 44 85
e-mail: tomasz.rutecki@pw.edu.pl
Kwaterunek:
pok. 601
tel.: 22 234 44 16, 22 234 46 73
Paulina Bińkowska
e-mail: paulina.binkowska@pw.edu.pl
Michał Staniak
e-mail: michal.staniak@pw.edu.pl
Godziny otwarcia administracji:
Od poniedziałku do piątku 8-16
Rada Mieszkańców:
Przewodniczący - Jakub Daszkiewicz, pok. 311
Skład RM:
- Maja Bonikowska, pok. 736
- Jakub Daszkiewicz, pok. 311
- Michał Fudali, pok. 668
- Maciej Furmanek, pok. 355
- Zuzanna Grochowska, pok. 620
- Aleksandra Karkowska, pok. 608
- Klaudia Kmita, pok. 620
- Kinga Lebuda, pok. 335
- Maciej Proniewicz, pok. 534
- Daria Słowińska, pok. 356
- Szymon Tuz, pok. 306
- Seweryn Żelazowski, pok. 364
Kontakt:
e-mail: Akademik@samorzad.pw.edu.pl
Strona FB: https://www.facebook.com/DSAkademikPW/
Grupa FB: https://www.facebook.com/groups/ds.akademik.pw
Komisja Dyscyplinarna:
- Maja Bonikowska, pok. 736
- Aleks Czernicki, pok. 345
- Jakub Daszkiewicz, pok. 311
- Jakub Dziopa, pok. 548
- Grzegorz Litwiniuk, pok. 285
- Alicja Tomaszewska, pok. 708
- Mikołaj Trzciński, pok. 376
- Jan Tuszyński, pok. 376
- Jakub Sitarek, pok. 508
- Seweryn Żelazowski, pok. 364
Pokoje i ich wyposażenie:
W Akademiku mamy obecnie w użytku 54 pokoje 1-osobowe o powierzchni ok. 9-12 m², 344 2-osobowe o powierzchni ok. 10-19 m², w tym 14 z własną łazienką, 43 3-osobowe o powierzchni ok. 14-16 m² i 8 4-osobowych o powierzchni ok. 25-31 m².
W każdym pokoju znajdują się wszystkie potrzebne meble, zlew lub umywalka i lodówka.
Numeracja pomieszczeń według wskazówek zegara względem głównej klatki schodowej. Numery parzyste po stronie zewnętrznej, nieparzyste po stronie wewnętrznej (choć są wyjątki).
Część mieszkalna jest wyposażona w 4 windy − 2 zatrzymujące się na półpiętrach głównej klatki schodowej, 1 zatrzymująca się na piętrach od 1 piętra (z prawej strony) i 1 towarowa do użytku służbowego (z lewej strony).
Uwaga: na 3 piętro nie da się dostać windą ani główną klatką schodową.
Proces zakwaterowania:
Należy udać się do administracji − pokój 601. Bierzemy ze sobą zdjęcie do karty mieszkańca. Najlepiej przed wejściem wypełnić kwestionariusz i kartę wyposażenia pokoju. W administracji dokonujemy formalności oraz pobieramy klucz, pościel i w razie potrzeby zasłonki na okno do pokoju i lampkę na biurko.
Proces wykwaterowania:
Pobieramy z administracji kartę obiegową. Sprzątamy pokój i dajemy kartę do podpisu pani sprzątającej jeżeli zostawiamy pusty pokój, lub współlokatorowi w innym przypadku. W administracji zdajemy pobrane wyposażenie, klucz i dopełniamy formalności.
Łazienki:
Łazienki koedukacyjne, zwykle 8 kabin prysznicowych i 12 toalet na piętro.
Kuchnie:
Jedna kuchnia na piętro, zwykle po 4 kuchenki z piekarnikiem i 4 palnikami.
Pralnie:
Pralnie na 3 i 6 piętrze, łącznie 6 pralek i 2 suszarki, 5-5,77 zł za pranie i 2-4,61 zł za suszenie.
Suszarnie:
W pomieszczeniach 396 i 873 są suszarnie. Należy mieć własną suszarkę. Pomieszczenia monitorowane.
Sale i przestrzenie użytkowe:
Wypożyczanie sali (z wyjątkiem sali bankietowej, która działa na trochę innych zasadach) odbywa się poprzez skontaktowanie się z jednym z opiekunów i pobranie klucza w zamian za kartę mieszkańca, po zapoznaniu się i zaakceptowaniu regulaminu.
Sala bankietowa − pok. 202:
Sala umożliwiająca zorganizowanie spotkania towarzyskiego na 30 osób. Posiada duże stoły i ławy, nagłośnienie i oświetlenie dyskotekowe. Odbywają się w niej również wydarzenia integracyjne dla mieszkańców. Aby wypożyczyć, należy skontaktować się z opiekunem sali i przygotować listę gości. Trzeba uzyskać zgodę na organizację wydarzenia od opiekuna sali oraz administratora budynku. Dokument z listą gości zostawiamy na portierni i stamtąd obieramy gości.
Opiekunowie sali:
- Zuzanna Grochowska, pok. 620
- Aleksandra Karkowska, pok. 608
Sala muzyczna − (tymczasowo) pok. 291:
Wyciszone pomieszczenie wyposażone w instrumenty muzyczne.
Opiekunowie sali:
- Aleksandra Karkowska, pok. 608
- Szymon Tuz, pok. 306
Sala telewizyjna − pok. 408:
Sala na ok. 30 osób wyposażona w projektor i nagłośnienie. Idealne miejsce do obejrzenia filmu czy wydarzenia sportowego. Odbywają się w niej również niektóre posiedzenia Rady Mieszkańców i Komisji Programowych.
Opiekunowie sali:
- tymczasowo nieczynna
Sala ping-pong − pok. 447:
Sala ze stołem do ping-ponga.
Opiekunowie sali:
- tymczasowo nieczynna
Siłownia fitness (dawniej siłownia kobiet) − pok. 502:
Przed korzystaniem z sali trzeba podpisać zaświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych. Siłownia jest wyposażona w przeróżne maszyny i sprzęt sportowy, takie jak: bieżnia, rowerek, sztangi, trampolina, gumy oporowe i obciążenia, co umożliwia zrobienie niejednego efektywnego treningu.
Opiekunowie sali:
- Jakub Sitarek, pok. 508
- Daria Słowińska, pok. 356
Sala bilardowa − pok. 539:
Chyba najpopularniejsza sala w Akademiku. Posiada stół do bilarda i tarczę do darta.
Opiekunowie sali:
- Jakub Sitarek, pok. 508
- Mikołaj Trzciński, pok. 376
- Seweryn Żelazowski, pok. 364
Sale cichej nauki − pok. 635 i 817:
Sale wyposażone w kilka biurek, krzeseł i lampek. Dobre miejsce, żeby pouczyć się w spokoju samotnie poza własnym pokojem, a także w grupie.
Opiekunowie sali na 6 piętrze:
- tymczasowo nieczynna
Opiekunowie sali na 8 piętrze:
- Maja Bonikowska, pok. 736
- Kinga Lebuda, pok. 335
Parking − dziedziniec:
Parking dla mieszkańców znajduje się na dziedzińcu, tzw. „Studni”. Zwykle na początku roku akademickiego odbywa się akcja parkingowa. Warto się nie spóźnić ze zgłoszeniem, gdyż liczba miejsc jest ograniczona − około 30 miejsc dla samochodów. Opłata wynosi 56 zł miesięcznie za samochód i 25 zł miesięcznie za motocykl, płaci się razem z opłatą za zamieszkanie.
Opiekun parkingu:
- Jakub Daszkiewicz, pok. 311
Rowerownia − parter:
Rowerownia znajduje się w pomieszczeniu na parterze przy wyjściu na „Studnię” od strony Pineski. Pomieszczenie jest dostępne tylko dla jego użytkowników. Podobnie jak z parkingiem, organizujemy akcje zapisowe. Rowerownia posiada 43 miejsca, jest dostępna bez opłat.
Opiekun rowerowni:
- Jakub Daszkiewicz, pok. 311
Obiekty sportowe:
Na parterze znajduje się siłownia i 2 sale gimnastyczne. Odbywają się tam zajęcia z WF-u, są też dostępne w trakcie roku akademickiego dla mieszkańców z podpisanym oświadczeniem o stanie zdrowia od poniedziałku do czwartku w godzinach 18:30-21:30 (zasady mogą ulec zmianie). Do użytku mieszkańców jest też siłownia fitness w pokoju 502.
Drobne zakupy:
Na parterze znajduje się sklepik samoobsługowy, automat z kawą oraz automaty z zimnymi napojami.
Dostęp do internetu:
Dostęp do Internetu w pokojach odbywa się poprzez połączenie przewodowe. Należy mieć własny przewód Ethernet. Podczas kwaterunku pobieramy z administracji token, następnie po podłączeniu urządzenia do sieci tworzymy konto na stronie https://net.ds.pw.edu.pl i rejestrujemy urządzenie. Jeżeli chcemy mieć więcej urządzeń podłączonych, wypełniamy formularz na stronie i kontaktujemy się z Centrum Informatyzacji. Podłączanie własnych punktów dostępowych Wi-Fi jest zabronione.
W niektórych miejscach na korytarzu jest dostęp do sieci Wi-Fi pw.edu.pl i eduroam.
Instrukcja łączenia się z siecią bezprzewodową: https://ci.pw.edu.pl/Uslugi/Siec-WIFI-PW
Centrum Informatyzacji Politechniki Warszawskiej (kontakt w razie problemów z połączeniem)
tel. 22 234 59 99
e-mail: 5999@pw.edu.pl
Wynoszenie śmieci:
Śmieci segregowane, wyrzuca się do odpowiednich kontenerów na dziedzińcu.
Co najlepiej ze sobą z domu przed przyjazdem?
Czajnik elektryczny, toster, naczynia, garnki, żelazko, suszarkę do prania. Warto uzgodnić ze współlokatorem, żeby nie dublować przedmiotów.
Warto przygotować papierowe zdjęcie w formacie 4,5 x 3,5 cm do karty mieszkańca.
Czego nie opłaca się brać, bo jest zapewnione przez DS lub RM?
Akademik zapewnia pościel oraz zasłony i lampkę nocną. Odkurzacze można pożyczyć w administracji lub od RM.
Droga na uczelnię:
Kampus Centralny:
- tramwajem − ok. 10 minut
- rowerem − ok. 10 minut
- pieszo − ok. 30 minut
Kampus Południowy:
- tramwajem − ok. 25 minut
- rowerem − ok. 10 minut
- pieszo − ok. 35 minut
Zgłaszanie usterek
Usterki należy zgłaszać, dokonując wpisu w zeszycie na portierni lub u Administratora w pok. 771.
Zasady przyjmowania gości
Goście mieszkańców DS mają prawo przebywać na terenie DS w godzinach odwiedzin, tj. od 7:00 do 23:00. Mieszkaniec musi odebrać swojego gościa z portierni i dokonać wpisu w zeszycie odwiedzin. Można przedłużyć pobyt gościa poza wyznaczone godziny, w tym celu trzeba wypełnić specjalny druczek (tzw. przedłużkę), uzyskać podpis członka Rady Mieszkańców i podpisaną przedłużkę okazać na portierni. Gość może przebywać na terenie DS maksymalnie 3 noce pod rząd, 5 nocy w ciągu miesiąca.